Outbound Marketing
Door de ontwikkelingen van het internet, wordt praktisch alle communicatie die vroeger gebeurde nu outbound marketing genoemd. Denk hierbij aan: affiches, beurzen, direct mail, advertenties, cold calling, … Er zijn inbound marketeers die niet willen weten van outbound marketing, maar beiden kunnen perfect op elkaar aansluiten.
Wat is er verkeerd aan bv. het plaatsen van een advertentie in een magazine wanneer je daarmee uw doelgroep(en) bereikt? Het kan toch succesvol zijn om aan een (vak)beurs deel te nemen? En waarom zou je met een goede direct mail niet meer kunnen scoren?
Wanneer kiezen voor outbound marketing?
In volgende situaties kan je voor outbound marketing te kiezen:
- een lancering van een nieuw bedrijf/merk/product
- nog geen online bekendheid opgebouwd of weinig of niet digitaal actief
- doelgroepgericht (vak)bladen of beurzen (zeker bij B2B)
- promoten/ondersteunen van je online content
- voor mensen/doelgroepen te bereiken, die online moeilijk te bereiken zijn
Inbound & outbound combineren
Dikwijls wordt er in ofwel inbound ofwel outbound gedacht. Of de ene afdeling verzorgt de online activiteiten, de andere afdeling maakt de (print)advertenties op, ... Soms kunnen uitingen zo verschillend zijn, dat ze precies gemaakt zijn door een ander bedrijf zijn of tot een andere actie behoren. Straight gelooft in een EN-EN aanpak: beide marketingmethodes kunnen elkaar versterken, én het beste is om beiden op elkaar af te stemmen.
Is het tijd om de marketingaanpak van uw bedrijf eens met een frisse blik te bekijken? Wij maken graag tijd voor een verfrissende marketingbabbel. Vul hieronder uw gegevens in en we contacteren u voor en afspraak
Is het tijd om de marketingaanpak van uw bedrijf eens met een frisse blik te bekijken? Wij maken graag tijd voor een verfrissende marketingbabbel. Vul hieronder uw gegevens in en we contacteren u voor en afspraak