U staat er niet alleen voor

Advies


Juridische bijstand


Gerechtelijke procedures

Zet de klant centraal

In ons vooronderzoek hebben we tientallen websites van advocatenkantoren bestudeerd. Een rode draad die in bijna alle websites terug te vinden is, is dat het team of het kantoorgebouw centraal staat. 
Maar: 90% van de mensen met een juridisch probleem gaan eerst online op zoek naar een antwoord. Zoekt hij/zij dan de naam van uw bedrijf of typt hij/zij het probleem in? 
Heel veel kans dat die persoon het probleem intypt. Wees het antwoord op die vraag.

Wees de referentie voor juridisch advies

De digitalisering heeft ook op de advocatuur een grote impact:

  • Veel juridische info is online vindbaar
  • Toenemende complexiteit
  • AI (artificiële intelligentie) is in opmars


Een factor die hier zeker nog bovenop komt, is dat juristen met hun klanten en dossiers bezig zijn... en dat de communicatie dikwijls stiefmoederlijk behandeld wordt. Het resultaat:

  • Vele websites lijken dan ook verouderd en zijn niet up-to-date
  • Social media wordt niet of niet actief ingezet
  • De content op de website is niet relevant voor de klant


Hierdoor wordt de website moeilijker gevonden; ontvangt de website minder feedback en gaan mogelijkheden verloren.


Straight Communications kan u helpen met al uw communicatieve noden.
U kunt bij ons terecht voor de ontwikkeling van een website, contentcreatie voor bv. social media, het versturen van nieuwsbrieven, enzovoort.


Communicatie is de voorbije jaren een stuk moeilijker geworden en de ontwikkelingen zullen zich zeker blijven doorzetten. Dat zorgt - voor zowel grote als kleine bedrijven - voor grote uitdagingen.