Inbound Marketing
Definitie
Inbound marketing is een marketingfilosofie, die de voorbije jaren een enorme vlucht heeft genomen. Inbound marketing is gebaseerd op het principe: wordt gevonden door potentiële klanten, zonder traditionele marketinginstrumenten.
Een inbound strategie bestaat uit:
- het creëren van relevante content voor de beoogde doelgroep(en)
- het optimaliseren van de vindbaarheid van deze content
- het online promoten van deze content, via bv. sociale media, bloggen, ...
- het converteren van websitebezoekers naar klanten met behulp van geautomatiseerde e-mailcampagnes
- het meten en analyseren van het gehele proces
Hoe starten met inbound marketing?
Inbound marketing is een nieuwe manier van communiceren en klanten werven, maar als je dit binnen je bedrijf wil brengen: hoe begin je daar dan mee?
Veel hangt af van de beginsituatie: Wat is de huidige marketingaanpak? Ben je al gestart met contentcreatie? Wie zijn je klanten? Wat wil je betekenen voor je klanten? Hoe groot is je team? Wat zijn de doelstellingen? Zijn er al ervaringen met inbound marketing? Welk marketingbudget is ter beschikking? Enzovoort.
Het beste is om een tijdens afspraak alle beperkingen en mogelijkheden in kaart te brengen om van daaruit een afgesproken routemap te kunnen maken. Het is aan te raden om klein te beginnen om ervaring en de nodige expertise te kunnen opdoen om zo door te groeien naar het gewenste niveau. Inbound marketing heeft een impact op meerdere domeinen (ict, creatie, sales en marketing, ...) en het is belangrijk dat deze aanpak in het bedrijf verankerd geraakt.
Is het tijd om de marketingaanpak van uw bedrijf eens met een frisse blik te bekijken? Wij maken graag tijd voor een verfrissende marketingbabbel. Vul hieronder uw gegevens in en we contacteren u voor en afspraak